Nov 5, 2011

Cinta tiga segi, bukan mudah.


Salam IdulAdha buat semua Muslim.


Balik kerja hari ni, aku pergi take breakfast with Mus di Oldtown White Coffee.Di luar berkabos tebal, sejuk sampai ke tulang sum sum.We just having hot coffee with spring roll and currypuff.Okey lah tu, nak makan rendang di pagi raya mana lah nak dapat.Haha.


Aku dan Mus bersembang biasa. Mus banyak minta pendapat aku mengenai konflik cinta tiga segi kawan kerja dia, yang dia rasa patot campor tangan, as friend.What the worse thing is, kawannya akan berkahwin minggu depan tapi sudah fall in love with other man.Nah, kau.Complicated.


Susah situasi nya.Bakal suami kerja jaoh.Tak selalu ada di depan mata.Hanya telefon sebagai perantaraan cinta jarak jaoh.Tapi setiap kali berbual, bukan rindu dan mesra yang ada.Hanya perselisihan faham.Kemesraan sudah makin jaoh.

Yang ada di depan mata, pandai mengambil hati.Selalu ada ber kongsi rasa susah dan senang.Sikit demi sikit, third party mula mendapat tempat di hati.People change unannounced.Its fact.Siapalah yang mampu menidakkan hati dan perasaan?


Susah nak cakap mengenai masalah begini sebab sebenarnya, kesalahan tu tak tahu mahu di letak di tempat siapa.Perasaan dan jatuh cinta something yang subjektif.Kau bina tembok setinggi mana pon untuk menghalang dari berlaku, it still happen.

Cuma, sebagai orang dewasa, perlu lah menimbang secara rasional.Itu sahaja.

Everything is already done and prepared.Pada aku, dia perlu pilih the right person yang sudah mahu membawa dia ke jinjang pelamin. Hubungan jadi sedikit hambar mungkin atas sebab faktor jarak dan lack of masa bersama.But its okey.Lepas kahwin mungkin boleh restructure bagaimana untuk duduk sebumbung dan built up back the relationship.Banyak lagi masa dan ruang untuk saling melengkapi. Just use your own creativity to make the relationship more interesting and fun.Percaya lah, it will works.


Tentang orang ketiga, its normal. Sometime, kita easily jatuh suka dan attach to the new person yang datang menguji kaseh dan sayang di dalam.Hubungan baru, mesti lah semua indah belaka. Tambah pulak ketika sedang dalam keseorangan.

Its ok. How sweet the new person yang datang, hargai sahaja lah.Cuma di sinilah, we play our part. Jaga batasan hubungan dan perlu pandai mengawal situasi.Benda takkan jadi if bertepok sebelah tangan.Kan?


Aku tak ber cakap mengikot garis panduan dalam buku motivasi di kedai.Aaku bersuara sebab aku feels the same situation sekarang ni, i tell u.

Tapi i always remind myself, take note that apa sahaja perasaan yang bermain di dalam hati sekarang, mungkin hanya mahu menguji my loyalty espeseli ketika 2 bulan incik Zahari tiada di sisi ni. No daily sms, no call, no goodnight kissing, no morning msg.All these things absence within the period, ya, bikin hati jadi kosong.The loneliness really killing me when im back from work.


On the same time pulak, hadir someone yang secara kebetulan memang kene pada mata dan perasaan. Berada dekat setiap hari.Mengambil tahu setiap rutin harian aku di sini. Kau akan rasa something di dalam, to be honest.





Whatever it is, ber balik lah pada hati kamu yang sebenar.Tak perlu tamak kaseh sayang dan perhatian luar.Itu sahaja prinsip yang jadi bench mark.Easy.





So,


Itulah kisah 360 darjah di sekeliling aku.Sometime kita menjadi matang because of surrounding, teori di dalam kelas tak akan banyak membantu sebenarnya.


Bye!






1 comment:

  1. well said dear..~spek berabuk,tdg senget~

    ReplyDelete